[Recenzie] Inception

Inception este un film thriller-acțiune științifico-fantastic american, apărut în 2010 și care a fost scris, produs și regizat de Christopher Nolan. Da, acelasi Nolan care l-a reinventat pe Batman. Din distribuție fac parte Leonardo DiCaprio, Ken Watanabe, Joseph Gordon-Levitt, Marion Cotillard, Ellen Page, Tom Hardy, Cillian Murphy, Tom Berenger și Michael Caine. DiCaprio joacă rolul lui Dom Cobb, un spion care extrage informații din subconștientul victimelor sale în timp ce acestea visează. Neavând posibilitatea de a-și vizita copii, lui Cobb i se oferă șansa de a-și recăpăta vechea viață în schimbul unei ultime misiuni: realizarea unei inserții (inception), plantarea unei idei în mintea competitorului clientului său.

Se spune ca Nolan a scris si recris timp de 10 ani scenariul pentru Inception. Fapt ce cred ca e total adevarat. Nu de alta, dar filmul e unul foarte complex in care ca și eroul acestui film, privitorul “Inception” este pierdut în timp și experiență. Niciodată nu putem fi chiar siguri care este relația dintre timpul visurilor și timpul real. Eroul explică faptul că niciodată nu-ți poți aminti începutul unui vis și că visurile care par să acopere orele pot dura doar puțin timp. Da, dar nu știi asta când visezi. Și dacă ești în visul unui alt om? Cum îți sincronizezi visul cu el? Ce știi cu adevărat?

Cobb ii formeaza o echipă, iar aici filmul se bazează pe procedurile bine stabilite ale tuturor filmelor bazate pe jafuri. Ne întâlnim cu oamenii cu care va trebui să lucreze: Arthur (Joseph Gordon-Levitt), asociatul său vechi; Eames (Tom Hardy), un maestru înșelător; Yusuf (Dileep Rao), chimist-șef. Și există un nou recrut, Ariadne (Ellen Page), un strălucit arhitect tânăr, care este un maestru in crearea spațiilor. Cobb se duce, de asemenea, să sa ceara sfaturi de la socrul său Miles (Michael Caine), care știe ce face și cum o face.

Probabil acum va intrebati de ce un maestru ca Dom Cobb are nevoie de un arhitect pentru a crea lumea visului. Treaba-i cat se poate de simpla. Fiecare vis al lui Cobb este invadat de Mal. Nu o sa va mai dau detalii cu privire la cine este Mal pentru ca stric toata surpriza. Voi reveni la arhitecta ce il ajuta pe Dom si voi intreba: Este o coincidență faptul că Ariadne este numită dupa femeia din mitologia greacă care ia ajutat pe Theus să scape din labirintul lui Minotaur? Eu nu cred.

Nota finala pentru acest film este 10 din moment ce nu i-am gasit defect. De obicei la mine filmele se strica pe final dar acest film chiar mi-a placut cum s-a sfarsit. Asa ca, vizionare placuta!